3 ting, alle små virksomheder bør få hjælp til

I små virksomheder er der ofte ikke mange penge at gøre godt med, og det betyder, at der skal foretages benhårde prioriteringer. Det er dog aldrig nemt at finde ud af, hvad man bør vælge fra eller til – især ikke, hvis man mener, at man faktisk har brug for det hele. Det ændrer dog ikke på, at der er nogle steder, hvor pengene simpelthen er bedre brugt end andre. Vi har her fokus på 3 ting, som alle små virksomheder bør investere i og få hjælp til for at få så meget ud af virksomheden som overhovedet muligt.

IT-support

IT’en fylder meget i næsten alle virksomheder – lige fra den lille tømrer til de lidt større webshops. IT’en er for mange hele grundlaget, og hvis det ikke er i orden, fungerer virksomheden simpelthen ikke. Det er derfor noget, der bør prioriteres, da man ellers kan spilde en masse tid. Det er dog de færreste små virksomheder, der i virkeligheden har råd til at have en person ansat til lige netop IT-support, især ikke når behovet svinger meget. Det er derfor en god idé at investere i IT-outsourcing, f.eks. hos dette IT-firma i Kolding, så der altid er 100 % styr på IT’en. Sydjysk Data tilbyder nogle attraktive supportaftaler, så du er godt dækket ind i forhold til dine behov.

Efteruddannelse og kurser

Som lille virksomhed er medarbejderne uden tvivl den vigtigste ressource. Det handler derfor om at få så meget ud af dem som overhovedet muligt, selvfølgelig uden at presse dem ud i stress. De fleste medarbejdere vil dog for alt i verden gerne dygtiggøre sig og lære nyt, så de kan varetage nye opgaver. Det er derfor en kæmpe fordel for virksomheden at investere i efteruddannelse og diverse kurser til medarbejderne. Det giver merværdi for virksomheden, når de nuværende medarbejdere kan varetage flere og flere opgaver, i stedet for at man skal ud og finde nye medarbejdere, når budgettet ikke er til det endnu.

Markedsføring

Kunderne kommer ikke af sig selv. De skal kende til dig – eller de skal kunne finde dig, når de leder efter produkter og serviceydelser som dine. Hvis du ikke er synlig, så går du glip af en masse salg – og det er lige netop derfor, at du bør investere i markedsføring, primært online markedsføring. Hvilke kanaler, du bør befinde dig på, handler selvfølgelig om, hvilke produkter/ydelser, du sælger. Det kan en markedsføringskonsulent hjælpe dig med. Sammen kan I finde frem til de rette kanaler og lægge en plan for, hvad I bør gøre og hvornår. Det er en god investering, som du helt sikkert vil kunne mærke på bundlinjen efter ganske kort tid.